HTML

Vasút modellezés

Szeretném összeszedni azokat a fiatalokat akik, megtalálják, vagy megkapják Nagyszülőktől, Szülőktől az évtizedek óta elrakott és esetleg elfelejtett TT alkatrészeket esetleg, terepasztalokat. Szeretnék segíteni abban, hogy minél többen fedezzék fel a vonattal való építés játszás örömét. A terepasztal építés nem tartozik az olcsó hobik közé, de kis zsebpénz félretétellel és szülői ajándékokkal lassan elehet indulni. A 60-70-es években a számunkra az elérhető csoda a TT volt. Ebben szeretnék segíteni.

Friss topikok

  • Lofej: Örömmel írom, hogy négy fiatal keresett meg akik, az iwiw TT oldalára rátaláltak és Édesapjuk múlt... (2010.03.31. 12:49) Tillig Típus megszüntetés
  • Lofej: Szeretnék felrakni egy képet ide a Blogra a vasúti kocsiról írjátok meg, hogy csináljam lehet e. K... (2009.07.17. 11:04) Találtam valamit

Linkblog

Tillig Típus megszüntetés

2009.07.08. 23:32 Lofej

ATillig gyár tájékoztatása szerint leáll a MÁV TT M61 004-es pályaszámú mozdonyok gyártásával. A raktáron lévő készletet még kiárulják. Aki szeretne venni az rendelje meg annál a kereskedőnél akibe megbízik. Sürgős kevés van!

10 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://ttbahn.blog.hu/api/trackback/id/tr941235419

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Lofej 2009.07.21. 11:06:30

Kedves Olvasóm!
Tájékoztatlak Benneteket, hogy a Bahn TV levonult a műholdról, csak a Net-en érhető el:

www.bahntv-online.de

Ezen a címen az élő napi adást látod éjjel nappal. Három adást tudsz nézni az alábbi címek alatt:
Fernweh: vasúttal kapcsolatos események az egész világban, új vasutak építése.

Nostalgie: Felújított vasútvonalak, mozdonyok, kocsik, bemutatók, Terepasztalok minden méretben, kerti mini vasutak, stb.

ín Fahrt: Beülhetsz egy menetrendszerinti járat vezetője mellé és végig járhatod Németország, vasútvonalait.

Lofej 2009.07.29. 13:09:52

Kedves barátaim!
Tegnap kaptam a levelet a Tillig gyártól, hogy a MÁV Desiro, októberben, de legkésöbb, novemberben gyártásra kerül. Szerintem ez azt jelenti, hogy Karácsonyra, aki rendelt megveheti

Lofej 2009.09.08. 13:32:11

Kérem a TT barátokat, hogy akinek van biztos összeköttetése a Tillignél, próbálja megtudni, hogy a MÁV Desiro-t a Karácsonyfa alá az idén
oda tudjuk rakni. Vagy eddig engem is etettek.

Lofej 2009.10.19. 14:45:49

Most jött a levél MÁV Desiro gyártása novemberben elkezdődik.

Lofej 2009.10.19. 15:20:22

Eladók, a TT be kezdtem topik 35. oldalán látható muzeális értékű épületek TT méretben hely hiány miatt.

Lofej 2009.11.13. 13:49:04

Kedves Vasútbarátok!

Az Autósélet novemberi száma adja hírül, hogy a Német Vasutakkal a Magyar Autóklub kötött együttműködési szerződést. A szerződésben közösen szervezik a turistautakat egész Európában. Vihetjük autóinkat magunkkal, de a célállomásokon a DB autó bérleti lehetőségről is gondoskodik. A szerződés létrejötte gazdaságossági számításon alapszik, és lehetővé teszi a három napos utaktól, a lakóautókban töltött több hetes nyaralást is. MÁV évek óta alkalmatlan volt a szerződés megkötésére. Ez olvasható a sorok között.

Lofej 2009.11.13. 13:54:52

Kedves TT-s barátaim. Akinek van már Tillig Desiro-ja, mondjátok meg milyen hosszú szakasz, szükséges a megállításához, és várakoztatásához.
Köszönöm.
G

Lofej 2009.12.13. 15:13:47

Végre megvan a Tillig gyár TT MÁV Desiro-ja. Nagyon hosszú dobozba csomagolva boldogan vittük haza. Kicsomagolás kétszemélyes vigyázzatok a középső forgózsámolyra. Felhelyeztem az asztal legnagyobb körére és indítottam. FZ1-es trafóim vannak az első vonalig húzva teljes fénypompában nekivágott a fél órás egy irányú bejáratásnak. A motornak érdekes hangja van nem hangos, jelzi, hogy dolgozik. A kerekek mérete, kisebb, mint a meg szokott ez által a negyven éves síneken olyan hangot ad, mint a hegesztetlen síneken a szerelvények. Nem kellemetlen élethű. Második vonalra emeltem a trafót a sebesség nőtt a fények változatlanul csillogtak. A szakaszokon, míg az Y kocsik ledjei pislognak a motorvonat úgy halad át, mintha semmi nem történt volna a fények egyenletesek. Próbálkoztam a sebesség tovább növelésével, de a rohanásban élvezhetetlen lett látványa.
Megálláshoz elég a régi szakasz, mert csak a közepe, ha áramot kap, akkor indul. Rövidebb szakaszon kettes fokozat felett átcsúszik és megy tovább. Harminc perc után fordítottam a polaritáson és elindultunk másik irányba. Ugyan azt tette, amit először remekül ment egyetlen hibája, hogy a jobb első alsó lámpája nem világit, később vettem észre ugyanezen a helyen a záró fénye sem ég.
Menetrendszerű üzemeltetés: méterenként 3,5 cm-es emelkedőn remekül megy fel. A 4 cm-es emelkedőt nem bírja, kipörög, helyben marad. A négy centiméteres emelkedőre csak gumizott, kerekű gépekkel szoktam közlekedni.
Az emelkedők döntött kanyarúak csodálatosan bele fekszik és siklik felfelé is és lefelé is.
Időkapcsolóm 30 cm hosszú szakasz, ha két vonalnál több áramot kap, majdnem megáll, de átcsúszva folytatja útját.
Kivitele csodálatos, nagyítóval olvashatók csak az oldalán lévő felíratok. Festése tökéletesen megfelel az elsőknek, amiket Magyarországra hozott a MÁV. Igaz, hogy van ez az izzóhibám,
de én ilyen egyenletesen világító vonatot még nem láttam. A szakaszon minimálisan gyorsul tartja a vonali sebességet.

Lofej 2010.03.31. 12:49:13

Örömmel írom, hogy négy fiatal keresett meg akik,
az iwiw TT oldalára rátaláltak és Édesapjuk múlt századi készletével, elkezdték a modellezést.
Aki szeretne vasutazni és hagyatékra talál keresse meg BTTB klubot.
Weben TT-be kezdtem topikot.
süti beállítások módosítása